۱۳۹۰ شهریور ۲۵, جمعه

آدم ها و آهنگ ها

نشستم دارم تو تنهایی با هدفون آهنگ Paled Empty Sphere رو گوش میدم که از معدود آهنگهاییه که هیچ وقت ازش خسته نشدم . خیلی وقته که کمتر این سبک موسیقی رو گوش میدم اما این آهنگ نسبتا قدیمی برای من چیزی داره که همیشه تازست .

وقتی شروع میشه انگار که میخواد داستانی نگفته رو آغاز کنه . میدونی خیلی آروم میاد سراغت ، پاورچین پاورچین تا سکوتت خط خطی نشه اما گول آروم اومدنش رو به هیچ وجه نباید خورد ... همینطور جلو میره و متورم و متورم تر میشه و بعد از درون میپاشه و چیزی که در بطن خودش پنهان کرده بود رو به طرز شگفت آوری برات به تصویر میکشه .
داستان این آهنگ بی شباهت نیست به آدمی که ازش میپرسی: " روبه راهی عمو ؟ " جواب می ده " ای بد نیستم" و یکمی که میگذره سرش رو می ندازه پایین و میگه" والا چی بگم..." و داستان شروع میشه .

درست به همون دلیل که خیلی ها حوصله ی این دست آدمها رو ندارند ممکنه این تیپ آهنگ ها هم خریداری نداشته باشه .
اما من به این آهنگ ها گوش میدم . میزارم شکایت کنه ، زار بزنه و بجای گل و بلبل از تاریکی بگه شاید چون مازوخیسم دارم اما بیشتر از اون فکر می کنم تاریکی هم به اندازه روشنی در جای خودش زیباست ...
گاهی با خودم فکر میکنم طبیعت در زیبایی همیشه یک قدم از ما جلوتر بوده ؛ اما ما تکه ای از طبیعتیم که خودمون رو با خیلی چیزها کثیف کردیم .

۶ نظر:

  1. خوش اومدی ...

    دلم واسه نوشته هات تنگ شده بود.

    پاسخحذف
  2. دل به دل راه داره دوست قدیمی .

    پاسخحذف
  3. هزارسال این آهنگو گوش می کردم نمی تونستم این حسی که تو گفتی رو ازش بکشم بیرون. هرکسی واسه خودش یه همچین آهنگی داره. آهنگی که بره تو و با خودش خیلی چیزا رو بکشه بیرون. دونستن حس بقیه در مورد آهنگها برام همیشه جذاب بوده.

    پاسخحذف
  4. بردیای عزیز تو خودت نهایت حسی وقتی در مورد آهنگی مینویسی ، فکر کنم هر موزیسین یا بندی آرزو داره شنونده ای مثل تو داشته باشه حتی اگر تعدادش از تعداد انگشتهای دست هم کمتر باشه .

    پاسخحذف
  5. اوهوم...آدم ها و آهنگ ها.
    خریدار داره، خریدار ِ خودشو داره، گوش ِ شنوا واسه خودش داره بین همین آدمها :)

    پاسخحذف

دوستان جواب کامنت ها در همین جا داده میشه.