۱۳۸۹ فروردین ۲۸, شنبه

گوسفند و ماهی


چند وقتی میشه که دارم به ماهی های قزل الا فکر میکنم ، همین ماهی های خوشمزه ای که بو نداره و راحت میره پایین و با خوردنش می تونیم خوشحال باشد که امگا 3 رو استاد کردیم رفت پی کارش .

نزدیک ترین محلی که برای پرورششون دور و بر تهران دیدم همین جاجرود که پر حوضچه های پروش ماهی قزل آلاست .
دارم فکر می کنم که تولد اینها چه بد مصیبتیه براشون ، یعنی اصلا متولد میشن که خورده شن انگار که از همون ابتدا اصل فلسفه ی وجودیشون بر این پایست ، حالا یه مدتی واسه خودشون تو حوضچه ها چپ و راست میرن احتمالا یه شیطنت هایی هم می کنند اما همچین که وقتش برسه می کشنشون بیرون میگن تو برو تو شکم آقای فلانی که اگه نهارش دو دقیقه دیر بشه سر زنش غر میزنه !

تو برو تو بشقاب فلان بچه ی بازیگوش که هول بازی داره و نصفتم نمی خوره لابد میمونی تو بشقابش تا خوراک سطل زباله شی .

تو برو سبزی پلو با ماهی شب عید فلانی شو... یه جورایی واسه اون ماهی بدبخت پوچه دیگه این سرنوشت یعنی اصلا اون چه خطایی مرتکب شده که سر و ته زندگیش میشه یه بدن از وسط باز شده و برشته تو فر ؟!

حالا شاید یکی با خودش بگه مثلا همین طوری عمر کنه و تو آب بمیره چه فرقی داره با اون ؟

من میگم حداقل زندگیش رو میکنه ، طفلک نه دریا میبینه نه رودخونه با این وضع .... نمی دونم حس میکنه چیزی یا نه ، اون استرسی که مثلا یه محکوم به اعدام داره تو این ها هست یا نه ، اما من به وضوح این استرس رو تو گوسفند هایی که می خوان سرشون رو ببرن دیدم ، یه ترس و وحشتی تو چشماشون هست که در حالت طبیعی نیست ، پاهاشو میکشه زمین و تقلا میکنه ، جلو نمیاد و وقتی ضربه فنی میشه و می خوابونش باید بهش خوب نگاه کنی تا ببینی یک حیوون اونقدر ها هم که ما فکر می کنیم گاهی حیوون نیست.
جالبه بهش آب هم میدن ، بخوره تو سرت اون آب دادن ، آب میدی بعد سرش رو می بری؟
یعنی مثلا اوج انسانیت رو به تصویر کشیدی با این صحنه؟؟؟!!
مثل اینه که به یکی بگی شیطون بلا طرفم ذوق کنه کلی ، بعد با گرز بزنی تو فرق سرش !! دقیقا به همین بی ربطی .
بچه که بودم جایی خوندم نوشته بود تمام حیوانات حمد و ثنای خداوند میکنند ، دوست دارم بدونم واسه اون گوسفندی که داره خر خر کشیده میشی واسه سر بریدن حمد و ثنا چه شکلیه ، مثلا شاید اینطوری :
بعععع ، خدای عزوجل ترا سپاس که این بشر دو پا مرا خرکش کنان به قتلگاه می برد تا سر ببرد ، براستی چه چیز از این نیکو تر !

نه من که حالیم نیست این حرف ها ، حمد و ثنا بسته به شرایط وضعیتش می تونه فرق کنه ، شاید داره فحش میده اصلا کیه که زبون گوسفندارو بدونه...
--------------
پ ن : من خام خوار نیستم !

۵ نظر:

  1. رویای گوسفندی مرگ طبیعی و رویای قزل آلا سالم شنا کردن طول دریاست . رویای ما ، دیدن هر دوی آنها روی یک میز !!

    پاسخحذف
  2. جالبه که از نظر خیلی ها اینکه ماهی یا هرنوع گوشت خوراکی ای پرورشی باشه به معنای آسودگی وجدانشونه ...
    خام خواری هم خیلی فرقی نداره ... شاید رویای گوجه فرنگی گندیدن باشه ...
    تا وقتی همه چیز رو با معیارهای انسانی میسنجیم هیچ کدوم از نتیجه گیری هامون واقعی نیستن.

    پاسخحذف
  3. خوب به نکته ی جالب اشاره کردی
    پرسیدی کیه که زبون گوسفندا رو بفهمه. باید بگم زبون گوسفندا رو خودشون فقط می فهمن اما گوسفند بودن خودش کلی شک و شبهه توشه! یعنی این که حتما لازم نیست علف بخوری و بع بع کنی
    خوب که نگا کنی دور و برت پر از گوسفنده
    پس خیلیا هستن که زبون گوسفندا رو می فهمن
    دلت به حال خودمون بسوزه که هیچ کس زبونمونو نمی فهمه

    پاسخحذف
  4. @ rentalspy
    وقتی رو بعضی رویاها دقیق میشم میبینم به اندازه ی یک کابوس می تونه وحشتناک باشه ، مثل همینی که خودت گفتی کافیه فقط برای لحظه ای جای خودت و با اون گوسفند یا ماهی بیچاره عوض کنی ...

    @ هوروتات
    آره ، منم دارم کم کم به این میرسم که همه چیز انسانیت نیست ، ته تهش حقوق انسانها رعایت میشه ، نه ماهی و گوسفند و گوجه فرنگی .

    @ بی هویت

    اشتباه نشه دوست من اون گوسفند خیلی هم خوب می فهمه و حس میکنه اما جنسش با تفکر من و تو متفاوته ، و متاسفانه همونطور که میگس دور و بر پر از آدم ناآگاهه ...

    پاسخحذف
  5. آخه آدما كم بودن اين مدح و قربون صدقه خدارو ارضا نمي كرد،حيونام اضافه شدن.

    پاسخحذف

دوستان جواب کامنت ها در همین جا داده میشه.